Missie en visie

Bij De Wouter willen we kinderen op hun eigen niveau uitdagen en inspireren, zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen richting een gelukkige toekomst. Met ons unitonderwijs zorgen we ervoor dat kinderen altijd ondersteund worden door meerdere professionals. We werken vanuit betrokkenheid, eigenaarschap en plezier, zowel belangrijk voor de kinderen als voor de medewerkers.

Betrokkenheid

Herken je het gevoel dat je helemaal opgaat in waar je mee bezig bent? Dat er ineens een uur voorbij is gevlogen, zonder dat je het in de gaten had? We willen ons aanbod zó inrichten dat we die oprechte betrokkenheid bij kinderen zien. Betrokkenheid reikt verder dan alleen de kinderen. Wij hebben een betrokken team en zien ook graag betrokken ouders.

Eigenaarschap

Kinderen mee laten denken over schoolzaken en over hun eigen ontwikkeling is voor ons vanzelfsprekend. Kinderen kunnen heel veel, als we ze maar op de juiste manier begeleiden. Bij ons mogen kinderen meedenken over wat er speelt op school en over hun eigen ontwikkeling. Kinderen die zelf mogen nadenken over ontwikkelingsdoelen en hoe ze die kunnen bereiken, voelen zich hier verantwoordelijk voor en zullen zich inzetten om deze doelen ook te bereiken.

Plezier

Dat leren leuk is, weten we op De Wouter al lang. Wij willen ervoor zorgen dat alle kinderen dat zelf ervaren! We laten de kinderen ontdekken, uitproberen, fouten maken en iets nog eens proberen. Door te proberen en vervolgens te zien dat het ook echt lukt, doen we succeservaringen op en beleven we plezier aan het leren van iets nieuws. Omdat wij weten dat iedereen anders leert, willen wij alle kinderen de kans bieden dit op een manier te doen die, binnen onze mogelijkheden, voor hen het best passend is.